Dan Horgan

Republicii No.30 Street, Bl. I2, Sc. C, Ap. 57, cod 731226
Loc. Barlad, Jud. Vaslui, Romania

Mobile: +40-723-439676
e-mail: danhorgan672000@yahoo.com
 
 

Glass iconns - Icoane pe sticla

A definition of the icon on the bottle says it works with model (izvod, spring). Izvodul was periodically removed old Roman craftsmen to perform some work and then was put in storage while.
No anatomical proportions, but balanced chromatic circulation models in which to work after having a length of 200-300 years.
The icons of glass does not sign because they are not original. The writing is Cyrillic, but being illiterate people (not all the disciples knew how to write masters) to distort time and do not always understand or holy name of scenes represented.
Icons on glass appeared for the first time in Transylvania (the richest region with forests as a source of fuel for glass factories).
The first icons were found near Cluj Nicula, then Sibiel Fagaras.
There are elements of a typical glass icons: draw a figure or more, the remaining space is filled with flower boxes, borders the twisted rope (Nicula), star of Fagaras (Country Olt), Brasov (Brasov Scheii). In Moldova icons are adorned with flowers bigger than humans.
The icons used are typically not made by Rotring, but with very thin brush or pen. Thus out of the brush out lines of different thicknesses. Before hair brushes were made from black cat tail collected at 12 o'clock at night. He tried the ponytail hair or squirrel. For illumination of certain portions of the white stripe is used a double black stripe.
Colors are used almost combined, can only more or less light extinguished.
We buy powders (oxides, crystals) that is broken by mortar and then mixed with oil, egg yolk, and others.
Icons on glass are generally characterized by the large number of characters (even some evidence of complex works with more than 10 scenes).
It may be a central figure such as Mother of God appears in three ways: happy with the Holy Child, afflicted with Jesus on the cross or Nativity.
Rama candle and rub the brush to get a body of ancient icons.
An interesting detail is that the glass icons have a border to know how far stretches the icon (not believed to have been covered by the frame). The box may work ocolo all or part of the loop or the foma dome.



O definitie a icoanei pe sticla spune ca aceasta se lucreaza dupa model (izvod, izvor). Izvodul era scos periodic de vechi mestesugari romani pentru a se executa cateva lucrari si dupa aceea era iar pus la pastrare.
Fara proportii anatomice, dar echilibrate chromatic modelele in circulatie dupa care se lucreaza au o vechime de 200-300 ani.
Pe icoanele de sticla nu se semneaza pentru ca nu sunt originale. Scrisul este chirilic, dar fiind de oamenii de analfabeti (nu toti ucenicii mesterilor stiau sa scrie) s-a denaturant in timp si nu întotdeauna se intelege numele sfantului sau al scenei reprezentate.
Icoanele pe sticla au apărut pentru prima data in Ardeal (regiuni mai înstărita, cu păduri ca sursa de combustibil pentru fabricile de sticla).
Primele icoane au fost găsite la Nicula lângă Cluj, apoi la Sibiel, Făgăraş.
Exista cateva elemente tipice unei icoane pe sticla: se desenează un personaj sau mai multe, restul spatiului se umple cu chenare de flori, chenare de sfoara rasucita (Nicula), steluta de Fagaras (Tara Oltului), Brasov (Scheii Brasovului). In Moldova icoanele sunt impodobite cu flori mai mari decat oamenii.
In icoanele lucrate dupa tipic nu se foloseste Rotring, ci cu pensule foarte subtiri sau penita. Astfel liniile iesite din pensula ies de diferite grosimi. Inainte pensulele se faceau din par de coada de pisica neagra culese la ora 12 noaptea. S-a incercat si cu par din coada de cal sau de veverita. Pentru luminarea anumitor portiuni se foloseste o dunga alba ce dubleaza dunga neagra.
Culorile se folosesc aproape necombinate, poate doar mai stinse sau mai luminate.
Se cumparau pulberi (oxizi, cristale) ce se sfaramau in mojar si apoi se amestecau cu ulei, galbenus de ou si altele.
Icoanele pe sticla sunt in general caracterizate de numarul mare de personaje (dovada lucrarile complexe unele chiar cu mai mult de 10 scene).
Poate fi un personaj central cum ar fi Maica Domnului ce apare in trei ipostaze: vesela cu Sfantul Prunc, indurerata cu Iisus pe cruce sau la Nasterea Domnului.
Rama se freaca cu lumanare si cu peria pentru a se obtine un luciu de icoana veche.
Un detaliu interesant este faptul ca icoanele pe sticla au un chenar pentru a se sti pana unde se intinde icoana (pentru a nu se crede ca a fost acoperita de rama). Chenarul poate ocolo toata lucrarea sau numai o parte sub foma de bucla sau cupola.